سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عباد الرحمن
دوستی [خدا] برتر از ترس [از خدا [است . [امام صادق علیه السلام]

نوشته شده توسط:   شکوفه  

سه شنبه 85 دی 5  6:36 عصر

به نام حق

پیامبر اعظم (ص) اسلام محموعه ای تکامل یافته فضائل همه انبیاء و اولیا ی الهی در طول تاریخ درخشان ترین کهکشان عالم وجود است که هزاران منظومه و خورشید درخشان فضیلت و کرامت را در خود جای داده است  ، ‏علم توأم با اخلاق ،‏حکومت همراه باحکمت، عبادت همراه با خدمت به خلق ، جهاد توأم با رحمت ................ازویژگیهای پیامبر اکرم (ص) است . جلوه آشکار و مظهر آسمان خداوندی،‏نمونه انسان کامل و سرآمد تمام پیامبران و ختم رسل است .
پیامبر رحمت و رآفت در باره ویژگیهای یاران آخرین جانشین خود، یعنی حضرت مهدی (ع) اینگونه فرموده اند : از بارزترین صفات  گروهی که درآخرالزمان برای حق می جنگند  و تا روز قیامت پیروز و سر بلند ند ،‏ می توان از ایستادگی و ایمان راسخ  آنها در دین ، جهاد  و   مبارزه و مقابله با دشمنان دین ، توجه آن ها به حضرت مهدی(ع) درهنگام  ظهور  و  سر سپردگی و اطاعت از این امام نام برد .
در جای دیگر می فرمایند : همیشه گروهی از امت من برای  حق مبارزه می کنند و تا روز قیامت پیروز خواهند بود . تا اینکه  امر خداوند عزو جل بیاید و عیس بن مریم  ظاهر گردد.
روایتی از امام صادق (ع) نقل شده که رسول خدا (ص) در تفسیر آیه (اتی امر الله فلا تستعجلوه سبحانه و تعالی عما یشرکون) 
(سوره نحل /1)      یعنی امر خدا در رسید پس در آن شتاب مکنید او منزه و فراتر است از آن چه با وی شریک سازید . می فرمایند  : ‏نخستین کسی که با قائم (ع)  بیعت می کند جبرییل است که به صورت پرنده ای سفید  نازل   می شود و با آن حضرت بیعت می نمای و سپس یک پای بر بیت الله الحرام و پای دیگر بر بیت المقدس می گذارد و آن گاه با صدای فصیح بلیغی که خلایق می شنوند فریاد خواهد زد ، امر الهی آمد، پس آن را زود مشمارید.
( کمالدین صدوق ، تمام النعمه، ج 2 ،‏ص 671)

 

 


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
یکشنبه 103 اردیبهشت 23
امروز:   3 بازدید
دیروز:   12  بازدید
فهرست
آشنایی با من
لوگوی خودم
عباد الرحمن
اوقات شرعی
لینک دوستان
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com